гр. София, ул. Христо Белчев № 2, ет. 5, офис 18 0877 90 17 30

office@profirms.bg

27 септември 2013

Коментари:

0
 септември 27, 2013
 0

Процедура и необходими документи

Profirms предлага тази услуга на своите клиенти.

В този материал ще Ви разясним как сами да смените управителя на собствената си фирма ЕООД и ООД. Преди да започнем с разглеждане на самата процедура, е добре да се запознаете по-подробно с длъжността управител като разгледате нашата услуга по смяна на управител. Тези от Вас, които са наясно с тази длъжност, могат да преминат направо на процедурата.

Интересно от блога: Разликите между средната класа и богатите

Кой взима решение за смяна на управителя?

Управителят се избира от общото събрание на дружеството, ако фирмата е ООД и от едноличния собственик на капитала, ако е ЕООД. Обикновено това става още с регистрирането на фирмата, а впоследствие може да се сменя или да се назначават нови управители. Процедурата по смяната започва с решение на ОС/едноличния собственик.

След като се избере управителят, това трябва да се отрази и в дружествения договор/учредителния акт на дружеството (незадължително, ако в досегашния не е бил посочен). Ако просто назначаваме нов управител без да освобождаваме стария, няма проблем документите да се подадат от когото и да било от двамата. Ако обаче отписваме стария и вписваме новия, то задължително документите се подават от новия управител на фирмата.

За проведенето общо събрание/решение на едноличния собственик, се съставя протокол, в който се отбелязват взетите решения. Той се съставя лесно, като в него се отбелязва дневния ред на проведеното събрание, както и точките, които са разгледани на него. Този протокол се заверява нотариално. Задължително трябва да има точка във връзка с разглеждания въпрос относно смяната на управителя. Освен нея, трябва да има и друга, която да е свързана с изменението на дружествения договор или учредителния акт в зависимост от това дали фирмата е ООД или ЕООД (отново при условие, че в досегашния дружествен договор/учредителен акт управителят е бил изрично посочен).

След като се състави протоколът, управителят попълва изискуемите от Агенция по вписванията декларации по чл. 141, ал. 8 (задължителна) и ч. 142 (незадължителна) от ТЗ, както и такава по чл. 13, ал. 4 от ЗТР. Задължително се заверява нотариално подписът на новоизбрания управител. Така подготвената документация се подава за вписване със заявление по образец А4.

В Заявлението по образец в полето, което е за информацията, свързана с управителя, се отбелязва квадратчето „заличаване“, ако премахваме стария управител.

Някои дружества сключват с управителите си т.н. ДУК – договор за управление и контрол, който ние не ползваме, когато регистрираме фирма просто защото не е необходим.

Както и от предните статии, така и от тази очакваме да Ви даде ясна представа за процедурата и да успеете сами да се справите с нея. Тези от Вас, които имат някакъв опит с това, със сигурност ще се справят сами. Ако имате някакви въпроси във връзка с процедурата, не се колебайте да ги зададете в полето за коментари под статията.

Защо да се обърнете към специалисти за извършване на тази процедура?

Ние, от Profirms.bg,  сме квалифицирани юристи, които отлично познават тънкостите, свързани с промени от такова естество и вписването им в Търговския регистър към Агенция по вписвянията. Доверявайки се на нашия екип, Вие си гарантирате успешна реализация на процедурата, а цената, която предлагаме е изключително достъпна. Не рискувайте да получите отказ и да загубите платената вече държавна такса, а се доверете на професионалистите за бърза и качествена услуга на отлична цена.

Още от блога:

Как да регистрираме ООД?

Процедура по продажба на дружествени дялове

Документи за регистрация на ЕООД

Документи за регистрация на ЕТ

Loading Facebook Comments ...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

English