гр. София, ул. Христо Белчев № 2, ет. 5, офис 18 0877 90 17 30

office@profirms.bg

14 март 2015

Коментари:

0
 март 14, 2015
 0

Ричард Брансън, основателят на Virgin Group, доста често казва в свои интервюта: „Най-голямата ми мотивация? Непрекъснато да продължавам да предизвиквам себе си.“

Много след като вече е отминала тръпката от това да започнеш един бизнес и си се потопил в ежедневните предизвикателства на това да бъдеш предприемач, става по-лесно да изгубиш мотивация да продължаваш. Да притежаваш собствена фирма има своите неоспорими предимства, но за да успееш да поддържаш високо темпо, е необходимо непрекъснато да си напомняш защо си станал предприемач.

Интересно от блога: 7 ключови въпроса за младите предприемачи

Дългогодишният бизнес магнат Ричард Брансън се справя изключително успешно с тази нелека задача. Той се ръководи от три основни правила, които са изключително важни, независимо от мащаба на фирмата ти:

1. Напомняй си защо искаш да успееш

Задача номер едно за всеки успешен предприемач е постоянството. Когато става дума за това какво може най-добре да поддържа мотивацията у предприемачите, амбицията и постоянството са най-често споменаваните качества. Нуждата да успееш и да постигаш предпазва най-добре от това да се откажеш след провал, което помага много да продължиш още по-мотивиран.

Ако ти се струва трудно постижимо да успееш да се поддържаш мотивиран за дълго време, огледай се около себе си и потърси успели хора. Няма значение дали ще е стар ментор, който вече е постигнал толкова много, че успехите му те нахъсват да го догониш, или пък някой млад предприемач, който е доказателство, че щом той го може, значи го можеш и ти. Важното е около теб да има хора, които да те мотивират да продължаваш напред.

2. Поставяй си реалистични цели

Ако сега поставяш началото на бизнеса си и целта ти е още същата година да изкараш милион, тогава рискът да се разочароваш е доста голям. Вместо това си постави няколко по-скромни цели, които да постигаш една по една. Постигайки едната, ще се мотивираш още повече за следващата и т.н.

Създай стратегия за развитие на фирмата си и реалистични бизнес цели за реализирането й. Всичко отнема време – намирането на партньори, връзки от хора, маркетинг, както и, разбира се, наемането на качествени служители. Направи си план, който последователно да следваш и ще видиш как постигането на всяка една по-малка цел ще те подготвя и мотивира за постигането на следващата по-голяма.

3. Грижи се за себе си

Да имаш собствена фирма означава да инвестираш цялото си време в нея. Но да инвестираш цялото си време и да преработиш, са две съвсем различни неща. Няма нищо по-обезсърчително от това да прекараш деня си сам в home office. Намери време да се погрижиш за себе си.

Бизнесдамата Шарън Мидендорф казва, че това, което поддържа мотивацията й, е амбиция, упражнения и медитация. Това я вдъхновява и напътства през целия ден.

Още от блога: Мисленето, което ще промени бизнеса ти

Задължително заделяй време за себе си. Поне няколко пъти през седмицата „се изключвай“ за малко. Излизай със семейството, приятели, спортувай, разхождай се, гледай телевизия. Ако е възможно, вземи си отпуска. Това ще даде възможност на мозъка ти да отпочине, да се възстанови и да бъде готов да управлява един успешен бизнес.

Loading Facebook Comments ...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

English